Značka Dior a parfémy

Parfémy Dior pro muže i ženy.

Když Christian Dior založil v roce 1946 svůj první módní dům v Paříži, netušil, že jeho jméno se stane světově uznávanou značkou nejen na poli módy, ale také mezi doplňky, kosmetikou, parfémy a dokonce i šperky.  Značka se stala synonymem pro eleganci podtrhující šarm.

Dior online ke zhlédnutí.

Historie

Éra Christian

Historie značky sahá do doby bezprostředně po konci druhé světové války, Christian Dior otevřel v Paříži svůj první módní dům v roce 1946. Snadno se mohlo stát, že značka Dior bude natolik spjata se svým tvůrcem, že po jeho smrti zanikne. Dědicem značky se měl po smrti Christiana Diora stát jeho bratr Raymond, což ovšem Christian nechtěl připustit. S bratrem měl především kvůli své homosexualitě řadu sporů, ačkoliv si oblíbil Francoise, svou neteř, názorově se nakonec rozešel i s ní, protože se z Francoise stala nadšená zastánkyně nacismu. To byly důvody, které Christiana vedly k zásadnímu rozhodnutí: vyřadit rodinu z dědictví.

Éra Yves

Když v roce 1957 Dior zemřel, stal se uměleckým ředitelem módního domu Yves Saint Laurent, Diorův asistent, kterému v té době bylo pouhých 21 let. Podnik přezval se dvěma tisíci zaměstnanci a s podnikatelskými aktivitami značky ve 12 zemích.

Yves Saint Laurent měl s Diorem mnohé společné, třeba nešťastné dětství. Oba trpěli kvůli své homosexualitě, Saint Laurent ze strany svých spolužáků ve škole, u Diora to bylo složitější o to, že konfrontace přicházela jeho nejbližších, od rodiny.

Yves Saint Laurent vydržel u značky do roku 1960, o rok později vydal první kolekci své vlastní značky YSL.

Dior dnes

V současnosti je značka Dior synonymem luxusu a elegance, oboje si můžete dopřát v některém ze 160 butiků, které naleznete po celém světě.

Parfémy Dior pro muže i ženy.

Parfémy Dior

Často se stává, že se módní značky začnou soustředit také na výrobu parfémů. Většinou to ale není první z kroků. U Diora tomu bylo jinak. První vůně, Miss Dior, vznikla v roce 1947 a byla inspirována první módní kolekcí. Oběma dominovaly květiny. Inspirací k názvu se stala vcelku obyčejná událost, totiž příchod Diorovy sestry do salonu. A zvolání: „Podívejte, tam přichází Miss Dior!“ předurčilo název nové vůně.

Další vůní byla roku 1949 vůně Diorama, v roce 1953 vznikla Eau de Cologne Fraichet, první unisex vůně v dějinách. V roce 1972 vznikla Diorella, následovala ji Dioressence.

Dior vytvořil také speciální řadu pánských parfémů, první byla vůně Eau Sauvage (volně přeloženo jako divoký parfém), poté přišla vůně Jules. Legenda mezi pánskými voňavkami se zrodila roku 1988, když na trh přišla vůně Fahrenheit.

Dior je luxusní a elegantní značka.

Charakteristika značky Dior

Pro všechny složky kolekcí je typická křehkost, elegance, něžnost, ženskost. Značka vnesla do módy „New Look“, tedy siluetu úzkých ramen a zdůrazněného poprsí, následovaného úzkým pasem a širší sukní. Právě křehkost celé značky podtrhují květiny, které se proplétají celou historií značky, ať už se jedná o Miss Dior nebo o první kolekci.

 

Především v oblasti kosmetiky se značka stala pravidelnou součástí moderního portfolia parfémů. I přes svůj luxus se jedná o artikl, který je dostupný, zároveň je nevtíravě podmanivý.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *